سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

از دیاری می آیم که روزگاری پیشاهنگ علم و فرهنگ در دنیـــا بود.
از دیاری می آیم که هرچند ، زخم تازش های هزاران ساله ای بر تنش نشانده شده،
هرگز کمر خم نکرده است.
از دیاری می آیم که زادگاه بزرگ مردانی است
که تاریخ نامشان را هرگز از یاد نخواهد برد.

من اهل ایرانـــــ♥ـــــم...

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۰
آبان ۹۶

دوشنبه سایبری


دوشنبه سایبری (Cyber Monday) اولین دوشنبه بعد از روز شکرگزاری در آمریکاست و اولین بار در ۲۸ نوامبر ۲۰۰۵ توسط سایت Shop.org به عنوان روز خرید آنلاین پایه‌گذاری شد. عنوان Cyber Monday یا دوشنبه سایبری به‌وسیله‌ «الن دیویس» (Ellen Davis) در طول تعطیلات سال ۲۰۰۵ ابداع شد. البته به گفته‌ «اسکات سیلورمن» (Scott Silverman) مدیر سایت Shop.org این عبارت در واقع در پی تحقیقاتی در سال ۲۰۰۴ انتخاب شد و در نهایت این روز از بیست و هشتم نوامبر سال ۲۰۰۵ به‌صورت رسمی در تقویم میلادی جایگاه خود را ثبت کرد.

در جریان آن تحقیقات، اولین روز کاری پس از روز شکرگذاری به عنوان روزی که بیشترین خرید آنلاین در سال می‌تواند اتفاق بیفتد برگزیده شد. در آن تحقیقات مشخص شد کارکنانی که در طول تعطیلات از اینترنت دور بوده‌اند در اولین روز کاری پس از تعطیلات در دفتر کارشان و با اینترنت پرسرعت فرصت خوبی برای انجام خرید‌های اینترنتی‌شان دارند. از آن زمان دوشنبه سایبری خیلی سریع به یکی از بزرگ‌ترین روزهای خرید آنلاین مردم جهان تبدیل شد، تا جایی که بر اساس آمارها در همان سال اول ۷۷ درصد از خرده‌فروشی‌های آنلاین اعلام کردند که فروش آنها در اولین دوشنبه بعد از عید شکرگزاری افزایش چشمگیری پیدا کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۲:۰۱
سیر تحول ...
۲۹
آبان ۹۶
جمعه سیاه و 5 درس بازاریابی



جمعۀ سیاه! (Black Friday) آخرین جمعه ماه نوامبر و فردای روز شکرگزاری در آمریکا است.
روز شکرگزاری در ایالات متحده امریکا آخرین پنجشنبۀ ماه نوامبر است. در این روز، بیشتر فروشگا‌ه‌ها، کالاهای خود را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت کل سال به‌فروش می‌گذارند. این تخفیف بزرگ شامل فروشگاه های آنلاین هم می شود. به طور سنتی باید جمعۀ سیاه را آغاز فصل خریدهای کریسمس بدانیم. در واقع جمعۀ سیاه، روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود می دهند که این روز را به خریدهای ویژۀ این روز بپردازند. سالهاست که این روز، شلوغ ترین روز برای فروشنده هاست. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنت های دیگر این منطقه، این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده است. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه ها قبل از ساعت 4 صبح باز می کنند و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید کرده باشند ...

احتمالاً شما هم پی به اهمیت این روز برده اید، روزی که مردم ثروتمندترین کشورهای دنیا برای خرید به فروشگاه ها هجوم می آورند، قطعاً زمان مناسبی برای نگاه هوشمندانه به بازار، و یاد گرفتن اصول عملی بازاریابی است. در اینجا می خواهیم 5 درس بازاریابی از جمعۀ سیاه را با هم مرور کنیم:
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۱:۲۹
سیر تحول ...
۲۴
آبان ۹۶

بانک آینده در مناطق زلزله زده 25 خانه بهداشت می سازد

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به تخریب ۲ بیمارستان، ۱۹۰ خانه بهداشت و هفت مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله‌زده، ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت این مراکز بهداشتی - درمانی، از نیاز فوری به تامین حدود ۳۰ کانکس جهت تامین نیازهای بهداشتی ساکنان مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد هادی ایازی گفت: در منطقه زلزله غرب کشور و در حوزه بهداشت و درمان متاسفانه دو بیمارستان سر پل ذهاب و اسلام آباد، ۱۹۰ خانه بهداشت و هفت مرکز جامع سلامت تخریب شده است که ماتقبل کردیم به عنوان حوزه خیرین سلامت مجموعه این‌ موارد را بسازیم.

وی افزود: بر همین اساس ساخت یک بیمارستان را خیریه‌ای در کاشان و ساخت ۲۵ خانه بهداشت را بانک آینده تقبل کرد. بسیاری از دوستان دیگر نیز از نقاط کشور آمادگی‌های خود را اعلام می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۱:۵۸
سیر تحول ...
۲۳
آبان ۹۶
خرده فروشی چیست؟



خرده فروشی (به انگلیسی: Retailing) مفهوم جدیدی نیست و فرهنگ خرده فروشی با شکل‌گیری نخستین بازارها در تاریخ بشر، همراه انسان بوده است. لغت Retailer از ریشه‌ یک واژه‌ کهن فرانسوی (Tailer) اقتباس شده است که در مورد خیاط‌هایی که پارچه‌های خود را خُرد و تکه تکه می‌کردند مورد استفاده قرار می‌گرفت.
خرده فروشی به معنای فروش کالا به کاربران نهایی، نه برای فروش مجدد،‌ بلکه برای استفاده و مصرف توسط خریدار است. خرده فروشی شامل فروش مستقیم از یک نقطه‌ خرید به یک مشتری است که قصد استفاده از محصول را دارد. نقطه‌ خرید می‌تواند یک فروشگاه خرده فروشی، یک فروشگاه اینترنتی،‌ یک کاتالوگ یا حتی یک تلفن همراه باشد. تولیدکنندگان مقادیر بالایی از محصولات را به خرده فروشان می‌فروشند و خرده فروشان تلاش می‌کنند تا این مقادیر را به مشتریان خود عرضه کنند.
در کشور ما نیز، خرده فروشی قدمتی چند هزار ساله دارد. چنانکه لغت بازار (Bazaar) که ما برای محل معامله مایحتاج روزمره به کار می‌بردیم، به زبان انگلیسی هم وارد شده است. در حال حاضر، موج گسترش خرده فروشی در ایران، بیش از هر چیز، مراکز خرید (Shopping Malls) را در بر گرفته است و به صورت پیوسته در نقاط مختلف کشور، شاهد افتتاح مراکز خرید جدید هستیم.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۶ ، ۱۰:۲۸
سیر تحول ...
۲۲
آبان ۹۶

کاهش آسیب پذیری ناشی از زمین لرزه با توجه به ساختار شهری


قرارگیری مناطق مختلف ایران بر روی نوار زلزله خیز، آسیب پذیری بالای بناهای احداثی و کمبود زیرساخت های لازم برای عملیاتی کردن صحیح مدیریت بحران سبب شده که خطرپذیری لرزه ای در مناطق شهری و روستایی بسیار بالا ارزیابی شود. آنچه از زلزله یک فاجعه می سازد عدم آمادگی به منظور مقابله با آن و پیشگیری از عواقب زیان باری است که به بار می آورد. کاهش زیان های ناشی از زلزله، عمدتا بر حول روش های ساخت و ساز ساختمان ها جهت افزایش مقاومت در برابر زلزله بوده است، اما مقابله با زلزله فراتر از رعایت اصولی فنی برای مقاوم سازی ساختمان ها می باشد و در حقیقت می بایست کل شهر را به هدف کاهش آسیب پذیری در برابر زلزله برنامه ریزی و طراحی کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۰:۱۷
سیر تحول ...
۲۱
آبان ۹۶

مجتمع تجاری موفق



مجتمع های تجاری امروزه یکی از پر رفت و آمدترین محیط‌ های عمومی به شمارمی روند. هر روز صدها و هزاران تن برای خرید و تفریح و لذت به این اماکن مراجعه می کنند.

عوامل متعددی در کامیابی یک مجتمع چند منظوره دخالت دارند :

  • موقعیت
  • قابلیت دسترسی بالا
  • مساحت زیربنا
  • پارکینگ
  • طراحی درونی و غیره

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۴:۱۷
سیر تحول ...
۲۰
آبان ۹۶
بانک آینده حامی تیم رباتیک دانش آموزی



با حمایت بانک آینده؛ تیم روباتیک دانش‌آموزی ایران، راهی مسابقات المپیاد جهانی کاستاریکا شد

تیم روباتیک دانش‌آموزی دانشگاه تهران با حمایت بانک آینده، عازم مسابقات المپیاد جهانی روباتیک ( WRO) سال 2017 میلادی شد.

این دوره از مسابقات با حضور 60 کشور جهان از 19 تا 21 آذر ماه سال جاری در کشور کاستاریکا برگزار می‌شود.

المپیاد جهانی روباتیک هر ساله با حضور تیم‌های مختلفی از کشورهای سراسر جهان در ماه نوامبر (آبان و آذر ماه) در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود و هدف آن تعامل، هم‌فکری و برطرف کردن چالش‌های پیشِ روی دانش‌آموزان در یک تورنمنت بین‌المللی در کنار هم، عنوان شده است.

در این دوره از مسابقات، کشورهایی نظیر: آلمان، ایتالیا، انگلستان، مکزیک، ژاپن، استرالیا و … با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است؛ بانک آینده علاوه بر حضور مؤثر در بازار پولی کشور، تلاش دارد تا در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نیز به‌نوبه خود، نقش مؤثری ایفا نماید و بر همین اساس، حمایت از فعالیت‌های علمی نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان کشور نیز در همین راستا، در دستور کار بانک قرار دارد.
منبع: ba24.ir

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۴:۳۹
سیر تحول ...
۱۷
آبان ۹۶

مجتمع های چندمنظوره تجاری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی و تأثیر آن بر زندگی شهری


مجتمع‌های بزرگ چندمنظوره تجاری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی از واقعیت‌های امروز زندگی‌ شهری در دنیا محسوب می‌شوند. امکانات و تسهیلات بالای این مجتمع‌ها همچون وجود مکان‌های فرهنگی، ورزشی ، سالن های سینما، رستوران‌ها، کافه‌ها و شهربازی‌ها، سالنهای همایش، نمایشگاههای متنوع علمی و صنعتی،فروشگاههای متنوع، مراکز مذهبی و عبادی و ... جذابیت خاصی به این مجموعه‌ها به ویژه در میان نسل جدید بخشیده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۴:۳۹
سیر تحول ...
۱۶
آبان ۹۶

گربه!



گربه ای  عاشق زیبایی انسان شده بود
آنقدر عاشق و بی دل که پریشان شده بود!
 
عشق انسان و دل گربه کوچک ؟ باری...
کار سختی است ولی  سخت هم آسان شده بود

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۶ ، ۰۹:۴۳
سیر تحول ...
۱۵
آبان ۹۶

چرا کارآفرینی برای اقتصاد مهم است؟

این روزها توجه به کارآفرینی و الزام آن بیش از هر زمان دیگری محسوس است. اما موضوع اینجاست که چرا کشورهای در حال توسعه تا این حد به کارآفرینی احتیاج دارند و به عبارتی دقیق تر چرا کارآفرینی مهم است؟

دکتر ارکان اکمک اوگلو، استاد دانشگاه اقتصاد قرقیزستان معتقد است، آنچه بیش از هرچیز به موفقیت کارآفرینی در کشورهای در حال توسعه کمک می کند، توجه به اهمیت افزایش نرخ بهره وری است. درواقع یک کارآفرین موفق به خوبی به زیرساخت های مهمی مثل نبض بازار، اهمیت نیروی انسانی و اصول رقابت در خصوص کالایی جدید واقف است و در نتیجه، به بهره وری اقتصادی کشورش کمک خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۰۹:۵۰
سیر تحول ...