سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

از دیاری می آیم که روزگاری پیشاهنگ علم و فرهنگ در دنیـــا بود.
از دیاری می آیم که هرچند ، زخم تازش های هزاران ساله ای بر تنش نشانده شده،
هرگز کمر خم نکرده است.
از دیاری می آیم که زادگاه بزرگ مردانی است
که تاریخ نامشان را هرگز از یاد نخواهد برد.

من اهل ایرانـــــ♥ـــــم...

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۷
مرداد ۹۵
ظرفیت بی نظیر صنعت مبلمان، مسیر خروج از رکود را هموار می کند
همانطور که حراست از مرزهای جغرافیایی و امنیتی هر کشور از اهمیت خاص برخوردار است، حفاظت از مرزهای اقتصادی نیز جایگاه خاص خود را دارا است؛ یکی از بخش های تاثیرگذاری که باید زمینه حفاظت و حمایت از آن را فراهم کرد، مرزهای صادراتی هر کشور است که باید به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار بگیرد. نخستین گام برای توسعه صادرات باید تغییر نگاه مسئولان نسبت به گذشته باشد، گذشته‌یی که در آن به جای توجه به بخش خصوصی واقعی، اقتصادی مبتنی بر فروش نفت تدارک دیده شد. دولت یازدهم از ابتدای زعامت بر راس هرم اجرایی کشور اعلام کرده که قصد دارد مدیریت اجرایی اقتصاد را به‌دست بخش خصوصی بسپارد. برای این منظور ضروری است تا بستر مناسب برای ورود منطقی فعالان بخش خصوصی به عرصه اقتصاد و تولید فراهم شود. تشکل های اقتصادی به عنوان بازوان اجرایی دولت دربخش اقتصاد از یک طرف وظیفه انتقال مطالبات بخش خصوصی به دولت را دارند و از سوی دیگر تلاش می کنند، دغدغه های دولتمردان را در ساختار اقتصادی کشور لحاظ کنند. صنعت مبلمان کشور هم بر اساس این راهبرد اقتصادی تلاش می کند تا به عنوان حلقه واسط بخش خصوصی و دولت زمینه توسعه و پویایی این صنعت را فراهم کند.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۹
سیر تحول ...
۱۸
مرداد ۹۵

چشم انداز ایران 1404  و تحول اقتصادی ـ اجتماعی

چشـم انداز، مهمترین زیرساخت تحول اقتصادی و اجتماعی است . یک تصویر آرمانی قابل تحقق از ایـران آیـنده اسـت کـه به یک خواسته ملی و عزم ملی تبدیل می شود و موجب هدایت تمامی تحـولات و تغیـیرات بسوی یک آینده مشخص و معین میگردد ، لذا توانایی مدیران و رهبران را در جهـت مدیریـت هدفمـند بر چالشها و فرصتها را افزایش میدهد . سیاستگذاری وهدایت یک جنبش اجتماعی ومبارزه سیاسی اقتصادی از الزاما ت تحقق چشم اندار محسوب میشود . این اقدامات بستریک انقلاب اقتصادی - اجتماعی را درکشور بوجود می آورد. 

اقتصاد ایران، یک اقتصاد دولتی وسیاسی است و این امر باعث شده که به انحراف از مسیر طب یعی و عقبماندگی دچار شود. ویژگیهای این اقتصاد و پیامدهای آن به شرح زیر بوده است: -1 اقتصاد دولتی -2 اقتصاد نفتی -3 اقتصاد سیاسی 

 اقتصاد ایران با شرائط فوق با چند پدیده مزمن مواجه شده است : -1 رشد اقتصادی پایین و ناپایدار -2 عقبماندگی از پیشرفتهای اقتصادی و صنعتی و تجاری جهان -3 توسعهنیافتگی و پایین بودن استانداردهای زندگی و رفاه نسبت به کشورهای توسعهیافته -4 رکود وتورم مزمن سی ساله در اقتصاد ایران -5 ضعیف شدن ساختار قیمتگذاری آزاد و رقابت نهادهای بازار -6 فراگیرنبودن فرهنگ کار وتلاش و رفتارهای اقتصادی درجامعه ایران -7 دولت از نقش خود منحرف شده و خود را بر اقتصاد تحمیل و مردم را از اقتصاد خارج کرده است.

۱ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۳
سیر تحول ...