سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

از دیاری می آیم که روزگاری پیشاهنگ علم و فرهنگ در دنیـــا بود.
از دیاری می آیم که هرچند ، زخم تازش های هزاران ساله ای بر تنش نشانده شده،
هرگز کمر خم نکرده است.
از دیاری می آیم که زادگاه بزرگ مردانی است
که تاریخ نامشان را هرگز از یاد نخواهد برد.

من اهل ایرانـــــ♥ـــــم...

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۴
مهر ۹۷

ماهیت سه نسل نوسان ارزی

دنیای اقتصاد : یک پژوهش دانشگاهی با مروری بر بحران‌های ارزی در جهان، ۳ نسل از نوسانات ارزی را مورد بررسی قرار داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد اقتصاد ایران تجربه ۲ نسل از بحران‌های ارزی رایج را پشت‌سر گذاشته است؛ چراکه تاکنون مشکلات بنیادی در ذخایر ارزی یا تشدید انتظارات، زمینه‌های وقوع تلاطم ارزی را به‌وجود آورده‌اند و هیچ‌گاه معضلات بانکی عامل وقوع بحران (نسل سوم) نبوده‌اند. اقتصاد ایران برای دوری از نسل سوم بحران ارزی، نیاز به کنترل انباره نقدینگی مضر و تعمیق واقعی ساختار بازار به دست سیاست‌گذار دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۰:۴۵
سیر تحول ...
۰۷
مهر ۹۷

هتل های چندستاره عاملی برای جذب گردشگر

امروزه هتل ها و مراکز اقامتی نقش بسیار زیادی در جذب گردشگر داخلی و بویژه گردشگر خارجی دارد. هرچند که ایرانی‌ها به مهمان‌نوازی شهره‌اند ولی توقع اینکه گردشگران را در اماکن شخصی اسکان داد چندان منصفانه و منطقی به نظر نمی‌رسد. برای یک توریست برخورداری از محیط با امنیت بالا از ویژگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به بیان دیگر گردشگران ترجیح می‌دهند محل استراحتشان دارای حریم خصوصی باشد، مگر اینکه بخواهند برای شناخت بیشتر فرهنگ مردم یک منطقه یا کشور از نزدیک با آنان در ارتباط باشند. بر همین اساس وجود هتل‌ها نقش مهمی در جذب گردشگر ایفا می‌کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۷ ، ۰۹:۳۸
سیر تحول ...
۰۴
مهر ۹۷

قاچاق کالا تهدیدی برای اقتصاد ملی

در سال‌های اخیر همواره موضوع قاچاق کالا و راهکارهای مقابله با آن از جمله مهم ترین چالش های اقتصادی و سرفصل های برنامه ای اصلی اقتصاد کشور و در دستور کار دولت ها قرار گرفته است. امروز مشخص شده که تا زمانی که سودآوری قاچاق کالا بیشتر از تولید و عرضه محصولات تولید داخل است، صرف مبارزه فیزیکی با محصولات قاچاق موجب بهبود این مشکل نمی شود.

تداوم اقدامات ناکارآمد در مبارزه فیزیکی با قاچاق کالا و عدم توجه به اصلاح سیاست های کلان اقتصادی، برای کاهش هزینه تولید و عرضه محصولات تولید داخلی منجر به خسارات بیشتر از ابعاد مختلف به اقتصاد کشور می شود. در سطور زیر سعی خواهیم کرد تا به بررسی جامع تری از چرایی قاچاق کالا و چگونگی مقابله با آن بپردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۷ ، ۱۲:۳۶
سیر تحول ...
۰۲
مهر ۹۷

مال‌ها، نیاز انسان امروز

تهران در هزارتوی زمان؛ روزهای آشنایی
«بازار» در فرهنگ و تاریخ ایران از گذشته‌های دور بدین‌‌‌‌‌‌‌‌سو، بخشی مهم از شخصیت پیچیده انسان ایرانی را باز می‌تابانده است. پژوهشگران و تاریخ‌نگاران، بازار را همچون باغ و خانه ایرانی در تاریخ، جلوه‌ای مجسم از انسان ایرانی با همه جلوه‌های زندگی‌اش بر شمرده‌اند؛ به عنوان نمونه، سادگی بیرونی، اما پیچیدگی تودرتویی و ویژگی «شهر فرنگ»ی درونی بازارها در این سرزمین کهن را دقیقاً بازتابی از ظاهر ساده اما درون پیچیده ایرانیان می‌دانند.
بازار، آنگونه که می‌شناسیم پدیده ای شرقی در تاریخ به شمار می آید و البته بازار ایرانی در این میانه از بسیاری هم‌ترازانش دلرباتر است؛ گستره‌ای در ظاهر اقتصادی، اما مینیاتوری از فرهنگ، جامعه و بازتاب گوشه‌هایی از زندگی روزمره انسان ایرانی را در تاریخ می‌نماید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۷ ، ۱۰:۲۷
سیر تحول ...