سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

از دیاری می آیم که روزگاری پیشاهنگ علم و فرهنگ در دنیـــا بود.
از دیاری می آیم که هرچند ، زخم تازش های هزاران ساله ای بر تنش نشانده شده،
هرگز کمر خم نکرده است.
از دیاری می آیم که زادگاه بزرگ مردانی است
که تاریخ نامشان را هرگز از یاد نخواهد برد.

من اهل ایرانـــــ♥ـــــم...

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۷
مرداد ۹۸

طرح مجلس برای پنجشنبه ها چگونه باید اصلاح شود؟

با درج تعطیلی رسمی برای روزهای پنجشنبه در تقویم رسمی کشور، تعطیلات آخر هفته در کشور به دو روز تبدیل می شوند.

تبدیل تعطیلی جمعه به آخر هفته دو روزه، بعد از مواجهه با یک گره بزرگ ناشی از محتوای گنگ طرح مجلس برای پنجشنبه ها، اکنون در پی دیدگاه های متضاد کمیسیون ها نسبت به طرح، گره مضاعف خورد. طرح مجلس برای دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته که اوایل امسال تدوین و بررسی آن توسط نمایندگان آغاز شد، با سه اشکال اساسی در محتوا مواجه بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۵۵
سیر تحول ...
۲۳
مرداد ۹۸

استخراج کنندگان رمز ارزها در حال خروج از ایران

رئیس انجمن بلاک‌چین ایران با اشاره به اینکه مصوبه اخیر دولت مبنی بر اعمال تعرفه صادراتی برق برای ماینرها یک نوع خودزنی است، گفت: این مصوبه باعث شده استخراج‌کنندگان رمز ارزها مهاجرت کنند.

به گزارش مشرق، سپهر محمدی در نشست خبری در واکنش به مصوبه اخیر دولت مبنی بر اعمال تعرفه‌های برق صادراتی برای ماینرها و استخراج کنندگان رمزارزها، گفت: این مصوبه یک نوع خودزنی است و باعث کوچ سرمایه‌گذاران رمزارزها از ایران به کشورهای همسایه به خصوص روسیه، گرجستان و ارمنستان شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۲۹
سیر تحول ...
۲۲
مرداد ۹۸

استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌بنزین‌ها از امروز الزامی شد

بنابر اعلام قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌بنزین‌ها از امروز سه‌شنبه ۲۲ مرداد الزامی شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه جدیدی اعلام کرد: البته مردم نگران دریافت بنزین نباشند، کارت‌های آزاد در جایگاه‌ها فعال است و همچنین متقاضیانی که برای صدور کارت المثنی با مراجعه به دفاتر پلیس+10 و یا از طریق سامانه دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند مطمئن باشند کارت آن‌ها صادر و به درب منازلشان ارسال خواهد شد.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۴۹
سیر تحول ...
۲۱
مرداد ۹۸

خیزِ فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرانسوی و تُرک برای حضور در ایران

نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به افزایش سهم این فروشگاه‌ها در بازار کشور و پتانسیل‌های بالای آن در ایران، از رصد فضای اقتصادی کشور توسط ۳ شرکت فرانسوی و یک شرکت ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۵۵
سیر تحول ...
۲۰
مرداد ۹۸

افزایش ارزش سهام عدالت به 4.8 میلیون تومان

رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: ارزش سهام عدالت افرادی که یک میلیون تومان سهم داشته اند به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

میر علی اشرف  پوری حسینی با اشاره به آخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت به حساب دارندگان سهام، اظهار داشت: سود سهام عدالت سال های ۹۵ و ۹۶ به تمام کسانی که شماره حساب شبای خود را ارائه کرده اند پرداخت شده، اما عده ای شماره حساب شبای خود را ارائه نکرده اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۵۸
سیر تحول ...
۱۹
مرداد ۹۸

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت:

سنگ‌هایی که جلوی پای صنعتگر می‌گذارند

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعلل دولت در حل مشکلات تامین برق و آب شهرک های صنعتی گفت: اگر مشکل آب، برق و زباله در شهرک های صنعتی حل شود صدها هزار شغل ایجاد خواهد شد.

محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع کوچک همان قدر که آسیب پذیرند به همان میزان نیز قدرت مانور دارند و دولت مکلف است تعهدات خود را مانند خدمات برق، آب، راه های در دسترسی و جمع آوری زباله نسبت به شهرک های صنعتی انجام دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۲۱
سیر تحول ...
۱۶
مرداد ۹۸

دویچه‌وله با اشاره به حذف ۴ صفر واحد پول ایران پاسخ داد؛ جراحی اقتصادی ایران چندسال به طول می‌انجامد؟

دولت ایران کلیات لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی را تصویب کرده که این طرح واحد پول ایران را تومان تعریف کرد، طبق لایحه، ۱۰ هزار ریال فعلی یک تومان جدید است.

پایگاه خبری دویچه وله آلمان در گزارشی به موضوع حذف چهار صفر از پول ملی ایران پرداخت و نوشت: سرانجام پس از مدت‌ها ابهام در مورد اصلاحات در واحد پایه پول ایران، روز چهارشنبه نهم مرداد (۳۱ ژوئیه) علی ربیعی، سخنگوی دولت، از تصویب کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در دولت دوازدهم خبر داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۲۵
سیر تحول ...
۱۵
مرداد ۹۸

سرعت افزایش سالمندان ۳ برابر رشد جمعیت کشور

مدیرکل دفتر جمعیت مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه جمعیت کشور در سال ۹۸ به حدود ۸۳ میلیون نفر رسیده و رشد ۱.۲۴ درصد داشته گفت: این در حالی است که نرخ رشد جمعیت سالمند کشورمان ۳.۶۲ درصد است.

علی اکبر محزون مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار اشاره به اینکه جمعیت کشور در سال 1395 بالغ بر 80 میلیون نفر بود، گفت: برآورد‌های ما نشان می‌دهد در سال 1398 جمعیت کشورمان به حدود 83 میلیون نفر رسیده است و رشد 1.24 درصدی در فاصله بین 2 سرشماری اخیر داشته‌ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۱۸
سیر تحول ...
۱۴
مرداد ۹۸

آموزش استخراج قانونی ارزهای دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال هفته پیش توسط دولت به صورت قانون در آمد و از این به بعد و پس از تصویب لایحه اجرایی این موضوع، فعالان حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانند با استفاده از سازوکار قانونی اقدام به ماین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نمایند و توقیف ابزارها و دستگاه‌های ماینینگ صورت نخواهد گرفت.

لایحه اجرایی استخراج رمزارزها تصویب شده و به نهادهای ذیربط ابلاغ شده است ولی طبیعتا عملیاتی‌شدن آن نیازمند گذشت زمان بوده و بایستی چند روز یا هفته‌ای را برای آن صبر کنیم! اما این لایحه نشان می‌دهد که با افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، استخراج کنندگان این رمز ارز و سایر ارزهای مجازی می‌توانند با قدرت تمام به کار خود ادامه دهند و به این کسب و کار پرسود و ارزی بپردازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۰۵
سیر تحول ...
۰۹
مرداد ۹۸

هرآنچه باید درباره حذف چهار صفر از پول ملی بدانید/ این تصمیم اقتصادی چه تبعاتی خواهد داشت؟

 

درکشورما وقتی مسئولین میزان نقدینگی را اعلام می‌کنند بر اساس آمار پایه پولی است و می‌تواند حتی اشتباه باشد چون آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد وصرفا به آمارهای چاپ اسکناس یا میزان ذخایر بانکی اکتفا می‌شود که درست نیست چون به هیچ وجه نمی‌شود تراول چکها یا ایران چک‌ها را به عنوان پول رسمی شناخت اینها همان اوراق وصولی یا پول‌های بدون پشتوانه هستند.

چند روزی است که از سوی ریاست بانک مرکزی موضوعی مطرح شده که اظهار نظرات زیادی پیرامون آن انجام شده است. بیشتر اقتصاددانان کشور بر این باورند که اینکار صرفا جنبه روانی خواهد داشت و برای اقتصاد کشور هیچ گونه نفعی دربرندارد، برخی منتقدین هم بر این باورند که در شرایط فعلی نامناسب کشور نوعی سرگرمی برای فعالان اقتصادی فراهم شده تا مسئولین اقتصادی و سیاسی کشور از موضوعات اصلی و انتقادات در امان باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۵۸
سیر تحول ...