سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

از دیاری می آیم که روزگاری پیشاهنگ علم و فرهنگ در دنیـــا بود.
از دیاری می آیم که هرچند ، زخم تازش های هزاران ساله ای بر تنش نشانده شده،
هرگز کمر خم نکرده است.
از دیاری می آیم که زادگاه بزرگ مردانی است
که تاریخ نامشان را هرگز از یاد نخواهد برد.

من اهل ایرانـــــ♥ـــــم...

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۰
شهریور ۹۷

نقطه عطف مجتمع‌های تجاری چندمنظوره

مجتمع های تجاری-خدماتی از ارکان اصلی جوامع بشری بوده و نقش قلب را برای آنها ایفا کرده‌اند تا حدی که محققان، اساس شهرهای اولیه را در قلمرو تجاری آنها جستجو کرده و تا اندازه ای پیش می‌روند که تمدن را زاده غریزه تجاری انسان می‌دانند.

در ایران، بازارها مهمترین محور ارتباطی و فضای شهری بوده‌اند و در گذشته به طور معمول در امتداد مهمترین راه‌ها و محورهای ارتباطی که از یک دروازه شروع و تا مرکز شهر ادامه می‌یافت، شکل می‌گرفتند. شکل‌گیری عناصر بازار و روند توسعه آن معمولاً بستگی به کارکرد اصلی شهر و رشد جمعیت و اقتصاد آن داشته است. بازار سنّتی، به طور کلی، در طول تاریخ، علاوه بر فعالیت اقتصادی، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، مذهبی، سیاسی، خدماتی و تفریحی نیز داشته است. با گذشت زمان، سطح وسیعی از اراضی شهرها به کاربری تجاری اختصاص یافت و نمود کالبدی آن به‌صورت مغازه، بازار، پاساژ، فروشگاه بزرگ و ... ظاهر شد که برخی مانند بازار سنتی با کارکردهای مختلف و نیز کارکرد تفریحی یادگار گذشته بوده و برخی در سال های اخیر احداث شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۴۸
سیر تحول ...
۱۰
شهریور ۹۷

در پی تاکید مقام معظم رهبری، بانک ملی ایران مهمانسرای آجودانیه و تعدادی از املاک مازاد خود را فروخت

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به فروش ۷۸۵ مورد از شرکت‌ها و املاک مازاد ملکی و تملیکی این بانک طی چهار سال گفت: فروش املاک مازاد ملکی و تملیکی از اولویت‌های اصلی بانک ملی ایران و در راستای اجرای قانون کاهش بنگاهداری بانک‌هاست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۰۲
سیر تحول ...