سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

از دیاری می آیم که روزگاری پیشاهنگ علم و فرهنگ در دنیـــا بود.
از دیاری می آیم که هرچند ، زخم تازش های هزاران ساله ای بر تنش نشانده شده،
هرگز کمر خم نکرده است.
از دیاری می آیم که زادگاه بزرگ مردانی است
که تاریخ نامشان را هرگز از یاد نخواهد برد.

من اهل ایرانـــــ♥ـــــم...

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
۰۷
مهر ۹۷

هتل های چندستاره عاملی برای جذب گردشگر

امروزه هتل ها و مراکز اقامتی نقش بسیار زیادی در جذب گردشگر داخلی و بویژه گردشگر خارجی دارد. هرچند که ایرانی‌ها به مهمان‌نوازی شهره‌اند ولی توقع اینکه گردشگران را در اماکن شخصی اسکان داد چندان منصفانه و منطقی به نظر نمی‌رسد. برای یک توریست برخورداری از محیط با امنیت بالا از ویژگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به بیان دیگر گردشگران ترجیح می‌دهند محل استراحتشان دارای حریم خصوصی باشد، مگر اینکه بخواهند برای شناخت بیشتر فرهنگ مردم یک منطقه یا کشور از نزدیک با آنان در ارتباط باشند. بر همین اساس وجود هتل‌ها نقش مهمی در جذب گردشگر ایفا می‌کند.
رتبه‌بندی هتل‌ها بر اساس تعداد ستاره‌ها می‌تواند راهنمای مناسبی برای گردشگران باشد، تا بر اساس خدماتی که می‌خواهند دریافت کنند، انتخابی آگاهانه داشته باشند. اما لازم است بدانیم این رتبه‌بندی‌ها مبنای واحدی در سراسر دنیا ندارند و تعداد ستاره‌ها بر مبنای معیارهای متفاوتی داده می‌شود.
به بیان ساده می‌توان گفت هتل‌ها بر اساس معیارهایی که هر نهاد برای رتبه‌بندی خود در نظر می‌گیرد ارزشیابی می‌شوند. باوجود گوناگونی رتبه‌بندی‌ها، به‌طور کلی می‌توان از تعداد ستاره‌های هر هتل، کیفیت خدماتی را که آنها ارائه می‌دهند پیش‌بینی کرد. در دنیا به‌طور معمول هتل‌ها مراتبی بین یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند که بیشتر هتل‌های قرار گرفته در یک گروه، خدماتی شبیه به هم ارائه می‌دهند و بالطبع هتل‌هایی که ستاره های بیشتری داشته باشند از سطح کیفی بالاتری برخوردارند.
 به طور مثال هتل‌های پنج ستاره، هتل‌های لوکسی هستند که عالی‌ترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهند. اتاق‌های هتل‌های پنج ستاره با تختخواب‌ها و ملحفه‌های مجلل آراسته‌شده و هر اتاق امکاناتی همچون سیستم صوتی، ویدئو و جکوزی دارد. رستوران‌های متعددی در فضای هتل‌های پنج ستاره وجود دارد که انواع و اقسام غذاها را در منوی خود دارند. خدمات داخل اتاق شبانه‌روزی است و باشگاه بدن‌سازی، خدمه، پارکینگ و سایر خدمات از ملزومات این نوع هتل‌هاست و به همین ترتیب هتل‌های با ستاره کمتر از کیفیت خدماتشان به تدریج کاسته می‌شود.
بررسی ستاره هتل‌های ایران نشان می‌دهد که از میان حدود ۱۱۰۰ هتل موجود، فقط ۲۹ هتل پنج ستاره داریم و ۷۵ هتل دیگر نیز چهار ستاره و بقیه از نوع سه ستاره، دو ستاره و تک ستاره‌اند. این در حالی است که بسیاری از این هتل‌های چهار و پنج ستاره استانداردهای لازم را برای گرفتن ستاره‌های درخشان ندارند. برخی از آنها گرچه پنج ستاره روی سر درشان نصب شده ولی در حقیقت خدماتی که ارائه می‌کنند، همانند هتل چهار ستاره و یا حتی پایین‌تر از آن است.
بررسی میدانی هتل‌های موجود در ایران نشان می‌دهد که استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، کرمانشاه، کرمان، همدان و مرکزی تنها دارای یک هتل پنج ستاره‌اند. استان‌ آذربایجان شرقی نیز دو هتل پنج ستاره دارد. بیشترین تعداد آمار هتل‌های پنج ستاره در تهران، خراسان رضوی و فارس است که به ترتیب دارای هتل‌های پنج، پنج و شش ستاره‌اند.
در این میان استان هرمزگان نیز سه هتل پنج ستاره دارد، اما هنوز مانند یزد با وجود مراکز اقامتی متعدد در فهرست جامعه هتلداران ایران، هتل پنج ستاره ندارد.
چند سالی است که در غرب تهران (انتهای بزرگراه همت) پروژه‌ای عمرانی قد برافراشته است که این روزها مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد. این بازار بزرگ (ایران مال) که از آن به عنوان بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه یاد می‌شود، یک میلیون و 350 هزار متر مربع مساحت دارد که در فاز توسعه به دو میلیون متر مربع خواهد رسید. این مگامال دارای بخش‌های متنوع تجاری، خدماتی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی از قبیل مجموعه‌های سینمایی، باغ کتاب، موزه مشاهیر، مرکز نمایشگاهی، بام سبز، مرکز تفریحات خانوادگی، شهربازی سرپوشیده، استادیوم چندمنظوره، پیست یج، جاده تندرستی، کلینیک پزشکی ورزشی، بازار سنتی، نمایشگاه خودرو، فضاهای تجاری، سرای سالمندان، خدمات سلامت، مسجد جامع، دریاچه و آبنمای موزیکال و بسیاری دیگر از خدمات دیگر است که در این نوشتار نمی‌گنجد.
بزرگترین تفاوت ایران مال با سایر مال‌ها در وجود هتلی پنج ستاره است که آن را از سایرین متمایز کرده است. این هتل مدرن در مجاورت جاذبه‌های طبیعی تهران مانند پارک چیتگر، دریاچه خلیج‌فارس، پارک ملی گیاه‌شناسی و آبشار مصنوعی واقع شده و مکانی ایده‌آل برای اقامت گردشگران به شمار می‌آید. دسترسی آسان، تسهیلات گسترده، ارائه خدمات ویژه، مناظر و چشم‌اندازهای انحصاری بر فراز پایتخت، خدمات ارائه‌ غذا و نوشیدنی‌های متنوع از رستوران‌های ایران‌مال برای میهمانان هتل فراهم شده است.
دسترسی مستقیم هتل به یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری جهان، استفاده از آخرین فنون طراحی و تکنولوژی ساخت، نورگیر مرکزی با نورگیری از سه جهت شرق، غرب و سقف هتل با ارتفاع حدود 25 متر، 9 رستوران مربوط به کشورهای مختلف، مشرف بودن از شرق به دریاچه خلیج فارس و غرب آن به بام سبز و آبنمای ایران‌مال و نمایشگاه آثار هنری کاملاً تخصصی با سالن حراج بین‌المللی، از جمله وجوه متمایزکننده هتل ایران‌مال از سایر هتل‌هاست.
این هتل بیش از 90 هزار متر مربع مساحت دارد و در مجموع 28 طبقه است که با وجود این امکانات کم‌نظیر به راحتی می‌تواند پاسخگوی گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی باشد.
راه‌اندازی بازار بزرگ ایران به عنوان مجموعه‌ای که از تمامی امکانات مورد نیاز بازدیدکنندگان برخوردار است، می‌تواند به عنوان یک جاذبه مهم گردشگری در تهران قلمداد شود و با توجه به ارائه برندهای برتر و مطرح ایران و جهان در حوزه‌های مختلف ضمن برطرف کردن نیاز خرید ایرانیان برای سفر به کشورهای دیگر و بویژه حوزه خلیج فارس، عاملی برای جذب توریست های خارجی هم باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی