سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

سیر تحول

تکامل به سوی ایرانی نوین

از دیاری می آیم که روزگاری پیشاهنگ علم و فرهنگ در دنیـــا بود.
از دیاری می آیم که هرچند ، زخم تازش های هزاران ساله ای بر تنش نشانده شده،
هرگز کمر خم نکرده است.
از دیاری می آیم که زادگاه بزرگ مردانی است
که تاریخ نامشان را هرگز از یاد نخواهد برد.

من اهل ایرانـــــ♥ـــــم...

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
۳۱
تیر ۹۸

گردهمایی نوآوران و سرآمدان فناوری در الکامپ 98

نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ایران که با نام الکامپ (Elecomp) شناخته می‌شود، در عرصه طراحی، ساخت و تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیکی، کامپیوتر و دیجیتال، فعالیت دارد. هر ساله شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این رویداد حضور پیدا می‌کنند تا دستاوردهای خودشان در زمینه IT را به همه معرفی کنند.

بیست و پنجمین دوره از نمایشگاه الکامپ که با نام الکامپ ۹۸ یا الکامپ ۲۰۱۹ شناخته می‌شود، از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. امسال حدود ۸۰۰ غرفه در ۱۵ سالن مختلف برپا شد که از نکات مهم آن می‌توان به حضور پررنگ استارت آپ‌ها (شرکت‌های نوپا) و حضور بسیار کمرنگ شرکت‌های خارجی اشاره کرد.

سازمان صنفی رایانه‌ای کشور مجری و برگزارکننده این رویداد بود و به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، برای ایجاد انگیزه و امید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شعار امسال نمایشگاه «آینده بهتر» درنظر گرفته شد.

نمایشگاه امسال در مساحتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع برگزار شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش را نشان می­ دهد. همچنین، حضور استارت آپ‌ها در آن در حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است و حدود ۵۰۰ استارت آپ در آن شرکت کردند. با این حال حضور بسیار کمرنگ شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه که نام بین المللی را با خود به یدک می‌کشد، از نکات مفنی الکامپ ۹۸ است.

بخش الکامپ ‌ترندز یکی از بخش های جدید این نمایشگاه بود. شرکت­ هایی که در 10 فناوری جدید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند اینترنت اشیا، بیگ دیتاها، فضایی، هوش مصنوعی و فناوری هایی که در لبه تکنولوژی قرار دارند، در سالنی به صورت مجزا با عنوان الکامپ ترندز حضور داشتند.

با توجه به اهمیت اشتغال، بخشی با عنوان الکام جابز یا مشاغل الکامپی در نمایشگاه امسال در نظر گرفته شد تا شرکت­ هایی که نیازمند نیروی انسانی در این حوزه هستند، با متخصصان و افراد جویای کار در این حوزه ارتباط بگیرند و این بخش بتواند در ایجاد اشتغال موثر باشد. شرکت­ هایی که توسط توان یابان راه اندازی و مدیریت می ­شود و همچنین شرکت ­ها و استارتاپ ­هایی که به وسیله فناوری اطلاعات خدمتی به توان ­یابان ارائه می­ کنند در بخش «توان تک» حضور داشتند. بخش الکامپ تاکز به عنوان یکی دیگر از بخش های نمایشگاه، مکانی برای سخنرانی افراد نوآور و باتجربه در این حوزه بود تا مردم بتوانند از این تجربیات استفاده کنند.

دیگر ویژگی ارزشمند این نمایشگاه، حضور گسترده استارتاپ­ ها در قالب الکامپ استارز بود. انتخاب این نام بدین علت بوده که استارتاپ­ ها در ایران همچون ستاره ­هایی در کنار شرکت­ های بزرگ خواهند درخشید. این نمایشگاه نقطه آغازین برای استارت آپ ­ها و تسهیل کننده راه آنهاست تا بتوانند با ارتباط مستقیم با سرمایه گذاران، ایده و محصول خود را معرفی کنند. این روزها استارتاپ‌های زیادی در ایران آغاز به کار کرده‌اند و نمایشگاه الکامپ هم فرصت بسیار خوبی برای این استارتاپ‌ها بود تا هم فضای نمایشگاه الکامپ را نوآورانه کنند و هم روند شهرت دادن به کسب و کارشان را ارتقا دهند.

برای نخستین بار در نمایشگاه الکامپ، تمامی شرکت­ کنندگان در 12 محور: برترین نوآوری و ایده برتر، طراحی و غرفه سازی برتر، جدیدترین دستاورد نرم افزاری و سخت افزاری، برترین الکامپ استارز و توان تک، برترین ارائه در الکامپ تاکز، برترین شرکت در مسئولیت های اجتماعی، کارآفرینی، برترین غرفه کمتر از 50 متر، برترین خدمات در حوزه دولت الکترونیکی و تقدیر از حامیان الکامپ، ارزیابی و منتخبان یک ماه بعد از پایان برگزاری در رویدادی معرفی می­ شوند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی